Ark: Survival Evolved'in geleceği hakkında röportaj yapıldı
Ark: Survival Evolved'ın yapım ekibinden Jesse Rapczak ile yapılan kısa röportaj oyunun geleceği ile ilgili ipuçları veriyor!
Bildiğiniz üzere Ark: Survival Evolved, şuan Steam üzerinde en çok oynanan ilk 10 oyundan biri. Bu listeyi anlık olarak bu linkten kontrol edebileceğiniz gibi Ark, bu oranlara ulaşan ilk erken erişim hayatta kalma oyunu değil. Ama bu oranları uzun süre elinde tutan nadir oyunlardan birisi. Ve aynı zamanda çıkışından beri optimizasyon sorunları ile oyuncuları çileden çıkaran bir ünvana da sahip.
Bugün, Gamescom 2015'te Graham Smith adlı gazetecinin Ark'ın Co-Creative Director'ı olan Jesse Rapczak ile yaptığı kısa (ayaküstü) röportajı sizinle paylaşmak istedik. Röportaj Ark'ın ilerleme-büyüme planları, gelecek ile ilgili yapmayı düşündükleri güncellemeleri, oyuncu kitlesinin istekleri hakkında önemli bilgilere ışık tutuyor. Lafı uzatmadan röportaja geçelim.
Sizce Ark, sektörde hayatta kalma oyunlarının çıkma sayısı azalmışken neden popülerliğini sürdürüyor?
Jesse Rapczak: Bize göre Ark'ı hala önemli bir oyun yapan bizim sıklıkla sürdürdüğümüz oyun içi güncellemeler. Biz her zaman oyuna yeni içerikler ekliyoruz ve ekibimiz ileride de yeni içerikler eklemek için çalışıyor.
Ve ayrıca oyuncuların farklı farklı yollar ile oyunu oynamaları için esnek oyun içi server'lara sahibiz. Yani eğer bir oyuncu var olan belirli bir mekaniği beğenmemiş ise, mesela hayvanları eğitme mekaniğinin çok zaman alması gibi, buna bağlı olarak bu mekaniğin oyun içinde en iyi nerede gerçekleştirilebileceğini bulabilir ve ona göre oyun içi programını ayarlayabilir.
Şunu söylemek isteriz ki güncellemeleri onların kaydettiği aşamaları kaybetirmeden yayınlamak çok emek gerektiren bir olay. Son 2 içinde oyuna getirdiğimiz güncellemeler için Full Server Wipe (tüm serverin sıfırlanması olayı'nı) yapmadık. Evet güncelleme sonrası bir kaç oyun kırılma hatası aldık ama asla karakter ilerlemeleri, yapı inşaatları ve oyuncu istatistikleri gibi konularda bir sıfırlama yaşamadık. Oyuna güncellemeleri koyacağımız zamanı çok hassas bir şekilde seçiyoruz. Yani oyuncuların server sıfırlamaları sonucu oluşabilecek 30 saat oynanış kayıplarının verdiği isteksizliğin farkındayız ve bunu oyunun kararlı sürümüne geçtiğimizde tamamen çözmeyi hedefliyoruz.
Süreki güncellemelerden bahsediyorsunuz. Bu oyun güncellemeleri oyun erken erişimden çıktıktan sonra da devam edecek anlamına mı geliyor? Yoksa kararlı sürüme geçtikten sonra oyunu tamamen geliştirmeyi durduracak mısınız?
Rapczak: Elbette bir durma noktası olacaktır oyunun gelişmesinde. Güncelleme sıklıklarımızın kararlı sürümün çıkış tarihine doğru azalacağını düşünüyorum. Yani kararlı sürüme geçtiğimizde oyuna çok makyaj yapmayı istemiyoruz. Bilinenden farklı bir oynanış olmasını istemiyoruz.
Ama haberimiz var, oyun için ekstra oyun süresi ve ana hikaye için ekstra uzantılar geliştirmeye başladık. Yakında bunu büyük bir güncelleme olarak yayınlayacağız. Ama evet ileride güncelleme sıklıklarımız düşecek.
Anladım, bu kısa röportajımıza katıldığınız için teşekkür ederiz. Son olarak oyunculara söylemek istediğiniz şey nedir?
Rapczak: Ben teşekkür ederim. Bizce oyuncular sonsuza dek erken erişimde olan bir oyunu oynamak istemeyecektir; o yüzden emin olun sizler için, Ark'ı kararlı sürüme getirebilmek için her zaman çalışıyor olacağız. Oyun ile ilgili hatalarınızı Bug Report sayfamızdan bizlere bildirebilirsiniz. İyi oyunlar.
Evet anladığımıza göre Ark'ı bol güncelleme ve içerikler bekliyor. Oyun ekibi oyunu kararlı sürüme çıkartabilmek için çok çalışmakta. Eğer Ark: Survival Evolved ile hiç tanışmadıysanız kesinlikle oyunu denemenizi tavsiye ederiz.