Sony, Önümüzdeki Dört Yıl İçinde 10 Canlı Hizmet Oyununu Piyasaya Sürmeyi Planlıyor

Sony, Önümüzdeki Dört Yıl İçinde 10 Canlı Hizmet Oyununu Piyasaya Sürmeyi Planlıyor

Sony'nin birinci taraf PlayStation oyunları serisi, büyük ölçüde başarılı hikaye odaklı tek oyunculu deneyimler olarak biliniyor ve yıllarca ödüllü sürümler sayesinde inşa edilmiş bir itibar. Bununla birlikte, bir kazanç çağrısında olduğu gibi, şirketin ileriye dönük ana odak noktası bu olmayacak, Sony, Mart 2026'ya kadar en az 10 canlı hizmet oyununu çıkarmayı planladığını açıkladı.

Bungie'yi satın almak için yeni duyurulan 3,6 milyar dolarlık anlaşma, bu yeni hamlenin büyük bir parçası olacak ve finans direktörü Hiroki Totoki, stüdyonun canlı hizmet unsurlarındaki geçmişinin Sony'nin diğer stüdyolarının öğrenmesi için faydalı olacağını söyledi. Bungie'nin ayrıca, bu 10 oyundan biri olabilecek ve son duyuruların yapılması gereken bir şey varsa, çok platformlu bir sürüm olması gereken "büyük yeni bir IP" üzerinde çalıştığı söyleniyor.

Microsoft, EA ve Ubisoft gibi büyük yayıncıların tümü, uzun vadeli 'Hizmet Olarak Oyunlar' muamelesini kazanan yarışçılar ve macera oyunlarından nişancılara kadar her şeyle canlı hizmet tarafına atladılar.

Sony'nin bu canlı hizmet girişimleri için hangi IP'leri kullandığını görmek ilginç olacak. Marvel veya Horizon evreninde geçen çok oyunculu oyunlar pek olası değil. Sony'nin canlı hizmet oyun geliştirme tarafını desteklemek için daha fazla satın alma gelebilir.