Google, Stadia'nın Fişini Çekti, Bulut Oyunlarının Geleceği Var mı?

Birçok kişi Google Stadia'nın varışta öldüğünü düşünüyordu, ancak çöküşüne yol açan "özel" olmaması mıydı?

İlk lansmanından üç yıl sonra Google, bulut oyun platformu Stadia'yı kapatmaya karar verdi. Şimdi dikkatimizi çeken bir şey var: Daha iyi bir 'Hizmet Olarak Oyun' vaadi ve bu, oyun oynamayı eğlenceli kılan kavramdan uzaklaşmak için yeterli bir neden mi?

Bulut oyunlarının bir geleceği olabilmesi için şirketlerin kaliteli oyunlar üretmeye iki kat daha fazla önem vermesi gerektiğine inanıyorum. Bir platformu platform yapan oyunlardır, tersi değil. Sony ve Nintendo gibi şirketlerin etkileyici bir oyun serisi oluşturmak için öncelikle birinci parti serilerine odaklandıklarını gördük. God of War, Uncharted veya Crash Bandicoot olmadan PlayStation'ı hayal edebiliyor musunuz? Ya da diyelim ki Mario veya Zelda oyunları olmadan Nintendo'yu? Hayır, değil mi?

Hindistan'da piyasaya sürülmemesine rağmen, Nintendo Switch bir kitle buldu ve iyi satmaya devam ediyor. Evet, somut bir deneyim için tasarlanmış fiziksel bir konsol, ancak bir şeyi açıklığa kavuşturalım, Nintendo'nun birinci parti serisi olmasaydı aklı başında hiç kimse buna yatırım yapmazdı.

Google, platformuna kaliteli oyunlar getirmenin en başından beri öncelik olması gerektiğini kabul etmedi. Geçtiğimiz birkaç yıl boyunca Google, Stadia hizmetinde herhangi bir birinci parti ya da belki de "özel" bir oyun yayınlayamadı. Ayrıca platforma getirdiği üçüncü parti oyunlar, bulut üzerinde oyun oynarken yaşanan düzensizlikler nedeniyle Xbox ve PlayStation gibi fiziksel konsollarda daha iyi çalışıyordu.

Şöyle düşünün - bir PlayStation 5 konsolunuz var ve Destiny 2 oynamak istiyorsunuz, yinelenen bir hizmete abone olma, yeni bir kontrol cihazı satın alma ve ardından sorunsuz bir deneyim sağlamak için internet bağlantı hızınıza güvenme zahmetine girer miydiniz? Basitçe söylemek gerekirse, hayır.

Peki, nasıl başarılı olmuş olabilir?

Bulut oyunlarının mevcut sınırlamalarını ve GeForce Now gibi çoğu bulut oyun hizmetinin Hindistan gibi büyük pazarlardan kaçtığı gerçeğini göz ardı etsek bile, insanları oyunlara çeken neden hala çoğu GAAS için ele alınması gereken önemli bir endişe kaynağıdır ve tekrarlamak gerekirse, oyunları harika kılan heyecan verici ve güçlü anlatıların mevcudiyetidir.

Dolayısıyla, evet, şirketlerin "orijinal" bir deneyime duyulan ihtiyacı kabul etmeleri halinde bulut oyunlarının gerçekten de bir geleceği olabileceğine inanıyorum. Altyapı ve teknoloji ile ilgili tutarsızlıklar eninde sonunda giderilecektir ancak bu arada en azından bu konuda sesimizi yükselttiğimizden emin olalım.

Teknoloji Haberleri Haberleri