Blizzard firmasının oyun geliştiricileri işleri oldukça zor. Konu Overwatch olduğu zaman ince eleyip sık dokumak zorundalar. Çünkü oyunda, farklı kabiliyetlere sahip 22 farklı karakter mevcut ve onlar üzerinde yapılan küçük bir değişiklik dahi oyunun tamamı üzerinde bir dengesizliğe yol açabilir.
Mayıs ayından, oyunun piyasaya çıktığı tarihten, itibaren karakterler üzerinde küçük küçük değişiklikler yapılmış, ancak Symmetra üzerinde yapılan değişiklikler bir türlü başarılı olamamış ve karakter oyunda en az oynanan ve en az beğenilen karakter olmuş.
Overwatch’tan sorumlu yönetici Jeff Kaplan, yabancı bir siteye verdiği röportajda durumdan olan memnuniyetsizliğini “Oyuncular onu sevmek için yeteri kadar zaman ayırmıyorlar.” şeklinde esprili bir dille açıklıyor.
Kaplan’ın röportajından satır başları:
“Symmetra kesinlikle bizim değişiklik yapılması gereken karakterler listemizde bulunuyor, ancak bu değişikleri hemen yapmamız mümkün değil. Kasım ayı gibi bazı değişikliklere gitmeyi planlıyoruz.”
“Symmetra gerçekten ilginç bir karakter, bizim en az oynanan kahramanlarımızdan biri. Oyuncuların büyük bir çoğunluğu Symmetra’yı alıp ilk savunma noktasına gidiyorlar, savunamayıp kaybedince karakter değişiyorlar. Haliyle bu da kahramanın oynanış süresini oldukça etkiliyor.”
“Şu an için spesifik olarak ne gibi özelliklerin değişeceğini söyleyemem. Bunlar, ertesi günün sabahına yapılacak olan şeyler değil. Gözlemlenmesi, araştırılması ve tekrar kontrol edilmesi gerek, bu yüzden Kasım ayına kadar net bir şey söylemem doğru olmaz.”