Xbox ceo'su Phil Spencer ve Final Fantasy XIV yönetmeni Naoki Yoshida, yıllık FFXIV Fan Festivali sırasında, mmorpg'nin açık betasının bu yılın sonlarına doğru Xbox konsolları için hazır olacağını açıkladı. Tam sürüm 2024 baharında yayınlandığında ilerleme kaydedilebilecek.
Sürümle birlikte ücretsiz bir Trail sürümü de kullanıma sunulacak. Bununla oyuncular 70. seviyeye ulaşana kadar zaman sınırı olmaksızın oyunu oynayabilecekler. Bu sürüm aynı zamanda ilk iki genişleme paketi olan Heavensward ve Stormblood'a erişimi de içeriyor. Deneme sürümü PlayStation ve PC versiyonları için halihazırda mevcut.
Xbox versiyonları, diğer platformlar için olan versiyonlarla tüm sunucularda çapraz oyun desteğine sahip olacak. Oyun ayrıca Xbox Series X ve S'te önceki nesil konsol sürümlerine kıyasla daha hızlı yükleme süreleri elde ediyor, ancak yalnızca Xbox Series X sürümü 4K desteğine sahip.
Final Fantasy XIV ilk kez bir Xbox konsolu için satışa sunulacak. Oyunun Xbox One için hazırlandığı 2019 yılında duyurulmuştu, ancak bu hiçbir zaman gerçekleşmedi. Square Enix CEO'su Takashi Kiryu festival sırasında yaptığı açıklamada bundan sonra oyunlarını "mümkünse" Xbox konsolları için çıkaracağını söyledi.
Fan Festivali sırasında ayrıca yeni dlc Dawntrail'in önümüzdeki yıl satışa sunulacağı duyuruldu. Bu genişleme paketi yeni bir kıta olan Tural'ı ekliyor ve Endwalker dlc'si sırasında bir önceki tamamlandıktan sonra yeni bir hikayenin başlangıcını müjdeliyor.
Ayrıca Square Enix, mmorpg'nin Dawntrail'in çıkışından itibaren grafiksel bir yükseltme alacağını vaat ediyor. Çalışmalar dokuların, ışıklandırmanın ve gölgelerin kalitesinin artırılmasını içeriyor. Ancak bu durum PC sürümü için minimum sistem gereksinimlerinin yükselmesine neden oluyor. Bundan sonra en az bir Intel Core i7-6700 işlemci ve bir Nvidia GeForce GTX 970 veya AMD Radeon RX 480 ekran kartı gerekecek.