Oyun Sektörü 2016 Yılında 91 Milyar Dolar Hasılat Yaptı
2016 yılının artık sonlarına geliyoruz ve oyun dünyasını da ilgilendiren birçok liste ve raporlar ortaya çıkmaya başladı. Bunlardan birisi de bugün yayınlandı. Oyun sektörünü ele alan bu yıllık rapora göre, 2016 yılı içerisinde 91 milyar dolar hasılat yapıldı.
SuperData Research'ın raporuna göre oyun sektörü 2016 yılında, daha önce gerçekleştirmediği bir hasılata imza attı. Araştırma şirketi tarafından yayınlanan yıllık rapora göre tam 91 milyar dolarlık hasılat yapıldı. Bu rakam, geçtiğimiz yılki 74 milyar dolarlık hasılata göre %18'lik artış gösterdi. Peki bu hasılatlar nerelerden geldi? 91 milyar dolarlık oyun sektörünün elde ettiği bu hasılatın %18'ini yani yaklaşık 41 milyon dolarını mobil oyunlar, 45 milyar dolarını ise PC ve konsol oyunları oluşturuyor. Ayrıca geçtiğimiz yıla nazaran PC oyunlarında bu yıl %6,7'lik yani 34 milyar dolarlık bir artış yakalanmış. SuperData Research'ın raporunda, PC oyunlarından gelen hasılatın artmasına neden olarak oyunların yeni nesil grafik kartlarıyla sağlanan gelişmiş grafikleri ve League of Legends, Overwatch gibi yapımların oyuncu sayısının fazlasıyla artması ve oyuncuların ilgisini bu türe çekmiş olması belirtiliyor. Mobil platformda hasılata en çok etki eden yapımlar olarak ise Pokemon GO ve Clash Royale belirtiliyor. Ayrıca konsollarda ise dijital satışlardan toplamda 6,6 milyar dolar hasılat yapılmış. e-Spor ise geçen yıla göre %19 artış göstererek 892 milyon dolar hasılat gerçekleştirmiş.
SuperData Research, raporunun devamında sanal gerçekliğin oyun pazarına etkisinden de söz ediyor. Sanal gerçeklik kategorisinin 2016 yılı içerisinde 2,7 milyar hasılat yaptığını belirten rapor, ayrıca bu kategorinin önümüzdeki yıl için ümit vadettiğini de belirtiyor. SuperData Research'a göre sanal gerçeklik, 2017 yılının oyun sektörü hasılatında lider olabilir.
Peki ya sizin önümüzdeki sene için düşünceleriniz neler? Sanal gerçekliğin önümüzdeki yıl oyun sektörünü ele geçirebileceği konusunda ne düşünüyorsunuz?