Control: The Foundation İncelemesi
Control: The Foundation İncelemesi, Remedy’nin 2019 yılında büyük yankı uyandıran aksiyon oyunlarından birisiydi. Firma daha önce Quantum Break ile biraz hayal kırıklığı yaşamış olsa da Control ile birlikte sürükleyici ve etkileyici bir hikâye ortaya çıkarmayı başardı. The Foundation planlanan
DLCpaketlerinden ilkini oluşturuyor. Bizleri yeniden etkili bir maceraya davet ediyor.
Control: The Foundation, açıklanamayan doğaüstü olayları araştırıp normal insanları koruma amacıyla kurulan FBC (Federal Kontrol Bürosu)’nin geçmişine gitmemizi sağlıyor. Jesse Faden kardeşini bulmak için büroya geliyor ve burada Kurul tarafından büronun yöneticisi olarak görevlendiriliyor. Jesse Faden ile birlikte biz de ilk görev paketimizi almış oluyoruz. Bu görevi oynayabilmek için elbette ana senaryoyu bitirmiş olma şartı var.
Büronun merkezi Oldest House hala karantina altında bulunuyor ve içindeki bütün düşmanlar temizlenmeden hiç kimse büroya girip çıkamıyor. Jesse büro içerisindeki Hiss adlı düşmanı temizlemeye çalışıyor; fakat büronun asıl yöneticisi olan Board (Kurul) gizli bir bölgeye, acil olarak bizi çağırıyor. Oldest House ile Astral Boyut arasında dengeyi sağlayan Mail adındaki yapı parçalanmıştı ve Hiss’in buradan büroyu ele geçirme ihtimali vardır. Bize de Nail’i tamir etmek düşmektedir.
Control: The Foundation ile birlikte ana oyunda akılda kalan bazı soru işaretlerine cevap veriliyor. Mesela oyunun başlarında bize bir hayli yardımı olan; fakat ilerleyen bölümlerde birden ortadan kaybolan Operasyon lideri Helen Mashall’in görevi hakkında daha fazla detaya ulaşıyoruz. Yine büronun geçmişte yaptığı çalışmalar hakkında, yönetici seçiminin değişimi hakkında, gizemli Board’ın çalışmaları hakkında yeni bilgiler alıyor. Elbette bunlar olurken bir sonraki DLC’de cevaplarını bulacağımızı umduğumuz çeşitli gizemlerle de başbaşa kalıyoruz. Fakat oyunun genel mantığı açıklanamayan olaylar üzerine olduğu için her şeyin cevabını alma beklentilerimiz de boşa çıkabilir.
Yeni Yetenekler Geliyor
Genişletme paketi, hikâye açısından oyunu ileriye taşımayı başarmış. Oynanışa da bazı yenilikler getirmiş. Ana oyunda sahip olduğumuz güçler bizi bir hali rehavete sokuyordu. Burada Jesse için iki yeni yetenek daha bizi bekliyor. Bölümler arasında ilerledikçe sahip olduğumuz Shatter ve Create yetenekleri sayesinde ortamdaki nesneleri manipüle edebiliyor, araziyi düşmanlara karşı kullanabiliyor ve yeni bölgelere ulaşabiliyoruz. Bunlar gibi başka özellikle de kazanmaya devam ediyoruz.
Create verilen ilk yetenek. Bunun ile DLC bölgesindeki kristalleri ortaya çıkarıp kendimiz için bir platform oluşturabiliyoruz. Normal şartlarda gidemeyeceğimiz yerlere ulaşabiliyor, belirli yerlerde düşmanlarımıza zarar vermek için dikenli kristaller kullanabiliyor ve kendimizi korumak adına kristal duvarlar meydana getirebiliyoruz. Tuzağa düşürmek fikri oldukça hoş geliyor; fakat tuzaklar sadece önceden belirlenmiş yerlerde çalışıyor. Bununla birlikte çatışma anında bir duvar oluşturup ardında nefeslenebiliyor olmak oldukça işe yarar.
Shatter verilen ikinci yetenek. Bu sayede bölgede sürekli karşımıza çıkan ve yolumuzu kapatan kristalleri parçalayabiliyoruz. Gizemli kristalleri parçalamak yeni bölgelere gitme fırsatı verdiği gibi daha önce açamadığımız kutuları açma şansı da sağlıyor. Yine dövüşürken düşmanın altındaki zemini parçalayıp onu etkisiz hale getirebiliyoruz.
Control: The Foundation İncelemesi: Düşmanlar da Güçleniyor
Control: The Foundation ile bize yeni özellikler kazanıyoruz. Fakat Hiss tarafında da bazı gelişmeler var. Büronun altındaki bölgelerde madenci görünümlü düşmanlar karşımıza çıkıyor. Ellerinde tuttukları kazmalarla bize doğru koşan bu düşmanlar yakından büyük hasarlar verebiliyorlar. Uzaktan da havadan yaptığımız saldırıları kazma fırlatıp savuşturabiliyorlar. Bir de ışınlanma özellikleri var. Bir anda ortadan kaybolup siz daha ne olduğunu anlamadan sırtınıza kazmayı saplayabiliyorlar. Bunlar tek başlarına oldukça güçlü. Kimi zaman diğer Hiss’lerle birlikte saldırabiliyorlar. Bu durumda bütün gücünüzü kullanmak zorunda kalıyorsunuz.
Control: The Foundation İncelemesi ile alan, ana oyuna kıyasla daha dar. Fakat yine de araştırma yapabileceğimiz bölgeler yer alıyor. Eğer beklentiniz yeni silahlar almak ise maalesef yeni silah eklentileri bulunmuyor. Hikâyenin tamamı ortalama beş-altı saatlik bir oyun deneyimi sunuyor. Dört ana bölgeden meydana geliyor. Oyunun süresi ilk etapta kısa gibi görünebilir. Çok kısa olduğunu düşünebilirsiniz. Bununla birlikte daha uzun olsa muhtemelen tekrarlara düşecekti. Bu da sıkıcı yapabilirdi. Oysa bu halde oldukça ilginç görevlere atılabiliyorsunuz. Yan görevler ile eğlenceyi genişletebiliyorsunuz. Bütün yan görevleri tamamlamaya çalışırsanız oyun süresi on saate kadar çıkabilir.