Beyond Good & Evil 2 Neden Bu Kadar Ertelendi?
Geliştiriciliğini, Ubisoft’un Fransa’daki ofisi, Ubisoft Montpellier ekibinin üstlendiği, yayıncılığını da Ubisoft’un bizzat üstlendiği Beyond Good & Evil’ın devamının hâlâ neden gelmedi sorusu yanıt buldu.
Jade karakterini oynadığımız oyunda, bulmacalar çözerek, delilleri inceleyerek karanlıkta kaldığımız noktaları birleştiriyor ve oyunda ilerliyoruz. 2400lü yıllarda muazzam mimariye sahip bir şehirde geçen oyunda uzaylı tehdidine karşı örgütlediğimiz direnişi niye devam ettiremediğimizi Michel Ancel, kişisel Instagram hesabı üzerinden yayınladığı görsele eklediği açıklamayla bizlere açıklıyor.
Üçleme olarak düşünülen Beyond Good & Evil serisinin ilk oyunu 2003 yılında çıkmıştı. TPS tarzı aksiyon-macera türü bir yapım olan oyun, çıktıktan sonra oyuncular tarafından beklenilen ilgiyi görememişti, ancak 2004 yılında Game Developers Choice Awards tarafından yılın oyunu seçilmişti. İlk oyundan birkaç sene sonra, 2008 yılında, Beyond Good & Evil 2 üzerinde çalışıldığı haberi ortaya çıkmıştı ve oyunun gelişim sürecinde yaşanılan aksilikler böylece başlamıştı. Gelin bu aksilikler silsilesini bir de oyunun yapımcısından dinleyelim:
“Gezegen keşifleri, uzay seyahatleri, şehirler istiyorduk. Bunlar Beyond Good Evil oyununda vardı, ancak tam hayallerimizdeki gibi olmadığı için biz de oyunun ikincisini yapmaya karar verdik. Rayman’le eğlendikten sonra Beyond Good & Evil 2 için çalışmaya geri döndük. Hâlâ yapmamız gereken çok iş var, ama şimdi takım olarak da imkan olarak da buna hazırız!”
Yaptığı açıklamadan anlaşıldığı üzere, ekip olarak imkansızlık ve buna bağlı olarak motivasyon kaybı yaşamışlar. Umarız, açıklamada olduğu gibi, yaşadıkları bu sorunların üstesinden gelebilmişlerdir ve en kısa zamanda Beyond Good & Evil 2’yi bizlerle buluştururlar.